youtube

Archiwum - lipiec 2018

Cmentarz wojenny z I wojny nr 309 - Trzciana (cm. parafialny)

2018-07-29

Cmentarz nr 309 w Trzcianie znajduje się po prawej stronie drogi z Leszczyny do Trzciany, około 400 metrów przed skrzyżowaniem z drogą prowadzącą do Łąkty Dolnej (przy tym skrzyżowaniu znajduje się Kościół). Na cmentarz prowadzi kilka bram, do kwatery z I wojny najłatwiej trafić przez 3 bramę, przy której za ogrodzeniem ustawiono oryginalny słup informacyjny. Pierwsza (większa kwatera znajduję zaraz za bramą po prawej stronie alejki, a druga kwatera na końcu tej samej alejki również…

Czytaj więcej

Cmentarz wojenny z I wojny nr 340 - Wola Nieszkowska (Wichras)

2018-07-29

Cmentarz nr 340 w Woli Nieszkowskiej (przysiółek Wichras). Na ten obiekt niestety dość trudno trafić, ja jechałem od strony Zawady bardzo ostrym podjazdem pod szczyt wzniesienia w Woli Nieszkowskiej, następnie droga prowadzi w prawo a za jakieś 200 metrów mamy skrzyżowanie z drogą w lewo, należy skręcić w tą drogę, która najpierw wiedzie w dół na następnie bardzo ostro pod górę. Droga utwardzona kończy się na linii lasu wraz z końcem zabudowań, trzeba udać się…

Czytaj więcej

Cmentarz wojenny z I wojny nr 341 - Zonia (Wola Nieszkowska)

2018-07-29

Cmentarz nr 341 w Zonii znajduję się przy drodze Sobolów - Wola Nieszkowska. Ja jechałem od strony Sobolowa, przy kościele w Sobolowie znajduje się drogowskaz Zonia 3 km, te km to jednak jazda pod spore wzniesienia - ponad 400 m npm. Po dojechaniu do szczytu wzniesienia i przejechaniu przez miejscowość Zonia (zabudowania po obu stronach drogi) mamy kilkuset metrowy delikatny zjazd, podczas którego po lewej stronie zauważymy cmentarz wojenny, który znajduję się jakieś 50 metrów…

Czytaj więcej

Cmentarz wojenny z I wojny nr 342 - Łapanów (cm. parafialny)

2018-07-29

Cmentarz nr 342 w Łapanowie znajduję się na cmentarzu parafialny, który znajduję się 200 metrów od nowego kościoła w Łapanowie. Nowy kościół znajduje się przy drodze 966 prowadzącej od Gdowa przez centrum Łapanowa w kierunku na Ubrzeż i Leszczynę. Wchodząc na cmentarz kierujemy się alejką na wprost od bramy i najpierw po lewej stronie trafiamy na pierwszą niewielką kwaterę, a kilkanaście metrów dalej przy kapliczce na większy cmentarz wojenny.

Czytaj więcej

Cmentarz wojenny z I wojny nr 344 - Tarnawie (cm. parafialny)

2018-07-29

Cmentarz nr 344 w Tarnawie na cmentarzu parafialnym. Kościół w Tarnawie i cmentarz parafialny na którym pochowani są żołnierze z I wojny znajduję się przy drodze Ujazd - Zbydniów - Tarnawa, ja jechałem rowerem od miejscowości Ujazd więc musiałem się sporo pomęczyć po górkach, ale do samej Tarnawy prowadzi malowniczy zjazd. Na cmentarz nie sposób nie trafić, kościół widoczny jest z daleka, od kościoła prowadzi krótka droga w kierunku cmentarza parafialnego, a kwatera wojenna położona…

Cmentarz wojenny z I wojny nr 167 - Ryglice

2018-07-10

Samodzielny cmentarz na wzgórzu górującym na rynkiem w Ryglicach, ciekawy, zadbany cmentarz i piękne widoki ze wzgórza.

Cmentarz wojenny 33 - Swoszowa

2018-07-10

Karta cmentarza utworzona na podstawie galerii zdjęć - Cmentarz wojenny 33 - Swoszowa

Cmentarz wojenny 32 - Szerzyny

2018-07-10

Karta cmentarza utworzona na podstawie galerii zdjęć - Cmentarz wojenny 32 - Szerzyny